En riktig jul

Efter att ha pratat med mamma i telefon så kom jag på att jag inte har sett julkalendern i år! Så jag gick in på svt.se och kollade på första avsnittet, och gud vad mysigt det var! Ska lätt kolla på resterande avsnitt imorgon när jag är ledig! Japp, inget eget arbete eller någonting, utan jag är helt ledig. Satt nämligen kvar i skolan idag och gjorde alla mina tre hemuppgifter klart, så nu har jag imorgon + helgen helt fri! Superskönt. Imorgon ska jag fixa med en julklapp, åka till Väla och hämta kort och gå runt i butiker och lämna CV och fråga efter extrajobb (man måste nog gå dit och prata med butikschefen själv, för att bara skicka ett brev till dom kommer man inte långt på), sen ska jag hem och baka kola och lussebullar!

På kvällen ska jag göra grillad lax med vitlöksdoftande haricots verts och kolla på Idol-finalen! Ännu en final där jag skiter fullständigt i vem som vinner. Men inte av samma anledning som föregående år, utan denna gången för att båda två är så sjukt bra och coola! Hoppas att båda två kommer gå långt i livet. Kommer fortfarande ihåg allra första Big Brother (den där Ulrika vann, om någon mer än jag minns?) och Marie och Benjamin förlovade sig i jacuzzin, och sjöng tillsammans i hamnen i Stockholm på final-dagen. Marie har en riktigt bra sångröst och på auditionen visste jag att hon skulle gå långt. Gissa vem som hade rätt? Dock tycker jag att Idol är lite tråkigt på det sättet att man måste ställa sig framför en jury och bli hånad om det inte passar dom eller om dom har en dålig dag. Fast det är ju kul för oss andra att se sen, och man får ju faktiskt skylla sig själv om man traskar in och sjunger som en kråka, för att sen gråta för att juryn var taskig. Nä, det är lite fel. Och sen kommer dom ju oftast inte speciellt långt, utan det är oftast den som kommer tvåa eller ännu lägre som lyckas ordentligt! (Darin, Måns, Ola, Danny, you name it.. Hört från Marcus, Agnes eller Daniel på sistone?)

Nu ska jag sova, så jag kan vakna tidigt imorgon och ta hand om allt som ska tas hand  om. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Hahaha.... Robban som jag är här med har bott ihop med Benjamin, som även vart i Hultsfred och hälsat på.

2007-12-09 @ 01:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback