Snart..

Gick hem tidigare från jobbet idag för att jag fortfarande inte mådde bra. Så jag var hemma redan halv tre, när jag egentligen skulle sluta halv fyra. Väldigt skönt att få komma hem och slänga sig i soffan (som för övrigt är världens bästa och skönaste) och bara ta det lugnt. Det är så stressigt på jobbet... Blä.

Snaaart ska vi på semester! Känns som att man kan börja räkna ner nu, för imorgon är det bara 3 veckor kvar. Den 24 augusti sitter vi på planet till varmare och soligare breddgrader. Alla har sagt "oooj ska ni DIT, akta er där, gå inte ut sent om kvällarna" och bla bla bla, men det är faktiskt i Sunny Beach allting händer. Vi ska inte dit. Vi ska till Golden Sands. Ja visst, de är ju typ "grannstäder" men GS känns inte alls som samma partystad som SB när man läser reseguider och sånt. Men jag tror ändå inte att vi ska utmana ödet och typ gå i små gränder sent om kvällarna och sådär, utan hålla oss på de stora gatorna och inte supa oss redlöst fulla. Som om vi hade gjort det anywaaaay! Vi ska ha det så jäkla bra i en vecka med sol och värme. Det var ju ett tag sen man såg det gula klotet här i Svea, haha. Vi ska sola och bada och dricka drinkar och shoppa och slappa, det är det viktigaste.

Nu ligger fläskfilén i marinad i kylen, den ska ut nu och bli grillad och sen avnjutas tillsammans med bulgur och gräddsås. Yummie. Imorgon jobbar jag 7-15.30 och sen är jag ledig hela helgen + måndag! Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback