Dags för en översikt

Bra saker nu:

- Om exakt en vecka har vi landat i Bulgarien och kanske hunnit med en måltid och en drink
- Jag har endast två dagar kvar att jobba. TVÅ!
- Jag har inte spottat en enda mygga hemma än så länge idag
- Har köpt mitt första höstplagg eftersom jag antar att dagen vi landar i Svea igen så kommer hösten vara ett faktum. Vad jag köpte? En grå gigantisk kofta från Gina Tricot för 149 pix

Sämre saker nu:

- På onsdag lämnar min syster mig ensam i Sverige i fyra månader. Hon flyttar till USA och ska bo och plugga där ända fram till december
- Måste städa, måste verkligen verkligen städa..
- Vet inte riktigt hur tusan jag ska göra för att gå ur a-kassan/facket. Vill inte fortsätta betala till dom varje månad när jag slutar jobba och börjar plugga
- Var tvungen att flytta fram min uppkörning en vecka eftersom jag inte är redo än
- Har så lite pengar på mitt konto att jag börjar överväga att fråga en åtta-åring om ett lån

För övrigt händer inte mycket just nu. Jag bara längtar till en massa saker.. Jag längtar till tisdag för det är min sista jobb-dag (en tårta är beställd på jobbet endast avsedd för det!), onsdag längtar jag inte jättemycket till för då åker min syster som sagt till det stora landet i väst. Om jag får plats i bilen så ska jag följa med till Kastrup och vinka av henne och sen ta tåget tillbaka. På torsdag blir det till att tvätta och packa. Och på fredag bär det av, en veckas semester och det ska bli underbart. Hoppas att man inte blir besviken av Golden Sands bara, för det är klart att alla reseguider lockar med att det är underbart osv. Men det blir ju vad man gör det till! Och vi ska göra det till en vecka med konstant slappande, solande, badande, ätande, drickande, också ska vi försöka klämma in en "utflykt" till en grymt stor vattenpark!

Sen när vi kommer hem från semestern börjar jag skolan nästan direkt och sen kommer förhoppningsvis tiden bara rulla iväg.. Helt plötsligt är det höst, sen vinter och jul. Jag börjar redan längta, även fast vi inte har en aning om var vi kommer fira jul i år! Nu ska jag fundera på refrängen, det är nästan löjligt hur tidigt man kan gå och lägga sig en fredag. Klockan är ju inte ens elva och jag är helt utmattad.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har mycket att se fram emot min vän!! Krama Kristin en gång till från mig. Ha en underbar semester. Lycka till med uppkörningen. Lycka till med skolan, du kommer att trivas och bli en jätteduktig internationell butiskledare!! Kram

2007-08-18 @ 19:04:04
Postat av: ~Johanna~

haha, ingen aning? Hon kanske ska hem och bygga nåt, :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback