Påskhare i Mörarp?

Jo men tjena vad längesen det var jag bloggade! Vad tråkig jag är, men jag har verkligen inte haft tid eller ork att sitta framför datorn de senaste dagarna. Det känns ändå skönt att veta att man inte är så beroende ;)

Idag är det påskafton! Igår var vi och åt "påskmiddag", fast det var egentligen inte så påskigt.. Men vi kallade det för det ändå. Men idag får vi nog riktigt påskbord.. Det är ju ungefär samma sak som julbord med sill och grejer. Inte alls i min smak men nu när man inte har några föräldrar (eller ens familj) i närheten så tar man vad man får för att fira påsken. På påsken har vi ju alltid målat ägg och haft mysigt, men i år blir det inte så.. Lite tråkigt hur alla såna saker förändras men man får väl skaffa sig nya traditioner då! Som idag, ska jag till "svärföräldrarna", haha, och dom avslöjade att där nog väntar lite påskägg ... Hmm, lite lurigt där..

image71

Det var så roligt, när jag pratade med mamma igår på telefonen så gav hon mig en adress och sa att jag skulle gå dit för att träffa påskharen :) Hennes bästa vännina har varit nere hos dom nu med en vän som bor jättenära oss, och dom flög hem igår så jag förstår ju att mamma har skickat med något till mig med henne då.. Undrar vad det kan vara!! Jag är jättenyfiken, vill helst springa bort dit nu men jag får väl vänta tills min slöfock till sambo vaknar och kan följa med ;) Jag har aldrig träffat henne och vet inte ens var denna gatan ligger, men jag har kollat på Eniro-kartan och tror jag fattar.. Hoppas jag hittar bara, haha!

Jag förstår inte hur jag kan vakna så här tidigt, jag somnade klockan 3 inatt! Men ändå vaknade jag typ kvart i tio och kunde inte somna om. Jag är pigg som en piggelin! Åh, Piggelin.. Mums vad gott. Nej nu får jag äta frukost innan jag får något slags ryck och springer till Ica och köper glass!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback