April, april...

Igår var vi på bio och såg 300, den var verkligen bra. Lite väl mycket slakt och blod men det var ju så på den tiden (den utspelar sig typ 400 f.kr) så jag hade förberett mig, haha. Lite väl mycket naket i filmen också! Man riktigt hörde alla kinder bli röda under sex- och nakenscenerna, och jag som inte ser det som "pinsamt" eller nåt sånt tycker bara det är så jävla kul att höra folks fnissande och kommentarer som "me hallå, va eee dettaaa för fiiilm!?". En sak som var väldigt trist och störigt var att under en film på 1 timme och 56 minuter så var det 4 telefoner som ringde. FYRA! Är man så jääävla viktig att man måste ha sin mobil igång tillochmed under en bio-film? På mindre än två timmar! Heregud säger jag bara.Själv stänger jag alltid av min mobil under bio, sätter inte den bara på ljudlöst utan bort med skiten! Tänk er 7 biosalonger med mellan 70-150 platser i varje salong.. Alla platser är fullsatta och alla har bara satt sina mobiler på ljudlöst (eller inte stängt av dom alls...) What about människor med nedsatt hörsel som behöver använda sig av slingorna som går i biosalongerna? Kan bara tänka mig hur mycket störningar dom måste få i sina hörapparater. Stackars människor! Så jag stänger alltid av min, do it do it!

Idag ringde det folk som skulle komma och kolla på vår soffa. Dom kom vid 12-tiden och tog den med sig dessutom. Vi fick mer pengar än vi trodde vi kunde få för den, så det blev ju bra :) Sen åkte vi till Ikea för att kanske, förmodligen, förhoppningsvis köpa en ny soffa. Och det blev det också! Tylösand med vit klädsel, superskön, snygg, mysig, stor och härlig. We love it!

   

Synd bara att den kommer tidigast 12:e april... Alltså är vi utan soffa i 2 veckor nu! Men vi har ju vårt matbord med sköna stolar som vi får sitta på sålänge. Jag som tänkte ha filmkväll här hema med Sanna nu i veckan.. Vi får väl ta fram alla täcken och kuddar vi kan hitta och sitta på golvet. Kan väl bli en upplevelse, haha. Fåtöljen (eller det är egentligen ingen fåtölj utan en 1-sits del så att man kan "bygga på" soffan) har vi inte köpt än, utan vi ska vänta lite grann med det. Soffan var ju inte superbillig direkt, heh.. Men nödvändig! Och så underbar. Och den kommer passa som fisken i vattnet här hemma. Speciellt när vi målar om väggen som den ska stå mot.. Be-a-uutiful (för er som sett Bruce Almighty).

Nu ska jag äta fil med Havrefras och sätta mig på golvet och kika på Hur man blir av med en kille på 10 dagar. Den är jättebra! Jag hade den innan, undrar var den blivit av...


Kommentarer
Postat av: Kristin

Det kan ju kanske vara så att det var din kära systers film och att hon har den hos sig nu? Synd att jag inte lämnade den hos dig då om du tycker att den är så bra, vi kollade en stund på den också men den framkallade lite kräkkänslor så jag gick hem :P

Snygg soffa! Akta er för att sitta med blåjeans i den bara ;)

Love you baby! Snart ses vi!
PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback