Vår!

Idag är det vår. Och det har det varit i flera dagar nu. Ibland börar det blåsa lite väl mycket, och sen har det ju regnat en del den senaste veckan, men det känns ändå att våren är på väg. Jippi! Just nu är det strålande solsken och ca 10 grader. Till helgen set det ut att bli ännu varmare :)
Det enda som inte är positivt just nu är att jag har hundra saker att göra i skolan. Men jag har jättesvårt att komma igång med det. Jag ska läsa två böcker - Huckleberry Finn på engelska, och Populärmusik från Vittula i svenskan samt göra en bokanalys på tre sidor typ. Sen har jag essay i engelska på 3-5 sidor och två labbrapporter. Sen har vi alla oklara individuella uppgifter i media. Allt detta ska vara inne nästa vecka. Snacka om att jag inte har ngt liv just nu! Och på allt detta är det svenska nationella prov under dessa veckorna. Det första var idag, herregud så tråkigt. Usch..

Men studenten närmar sig faen. 7 veckor kvar nu bara. Sen är man fri som en fågel. Eller nästan iaf, ska ju jobba hela sommaren och kanske i höst också. Men det är helt ok för jag kommer iaf tjäna något på det - pengar mohaha ;) Känns så onödigt att gå i skolan på ngt sätt.. jag menar, vad bryr jag mig om hur en atom är uppbyggd om sådär 20 år? Tror nästan ingenting! Haha. Men iaf, balklänningen är nästan färdigsydd och studentmössan kom igår och en vit liten klänning har inhandlats. Håller på att bestämma vad jag ska bjuda på för mat till alla som kommer o hälsar på den 9 juni. Ska skicka ut inbjudningskort och sådär, men får du inget så är du välkommen ändå, om du känner dig träffad som min vän ;P 9 juni som sagt. Jajamän, det blir årets kalas! Om inte måndagen efter lyckas slå det - då fyller jag ju 18 :)

CiaoCiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback